Vi söker en ny kollega för att ta tidningen Läraren, med sitt prisbelönta innehåll, till nästa nivå! Fokus är Sveriges lärare och uppdraget är att i alla redaktionella kanaler driva lärarnas viktigaste frågor och skapa medlemsnytta. Målgrupperna är lärare i grundskolan, gymnasiet, förskolan, fritids, folkhögskolan samt speciallärare och specialpedagoger. Men också chefer och rektorer. Vill du vara med och stärka världens viktigaste yrke? Sök denna tjänst!

Om rollen/vad vi söker

Som digital redaktör ansvarar du för löpande publiceringar på sajt och i sociala medier. Du har du en central roll i planering, genomförande och analys av artiklar, poddar, videor och inlägg. Du bidrar med redaktionell utveckling av innehåll, både i det dagliga arbetet och på längre sikt, och du arbetar vant mot målsättningar som gemensamt definierats. Att komma med idéer och ta dessa till färdiga produkter är ett naturligt förhållningssätt likväl som att du driver egna projekt och rycker in i andras när det behövs. För att lyckas i rollen behöver du vara en rubrik- och formsäker redaktör som förbättrar bra innehåll och bidrar till att skapa väldens bästa medlemstidning för lärare. Förutom att vara en vass redaktör hoppas vi att du har en nyfikenhet på våra bevakningsområden!

Om Läraren & Make Your Mark

Läraren ges ut av Lärarförbundet och har som huvuduppgift att inspirera, granska och driva lärarnas viktigaste frågor. Vi har som målsättning att alltid finnas där lärarna är, oavsett vilken kanal mottagaren föredrar. På läraren.se publicerar redaktionen flera artiklar varje dag, på sociala medier engagerar vi dagligen tusentals lärare , alla 230 000 medlemmar får magasinet Läraren hem i brevlådan, och ännu fler får späckade nyhetsbrev varje vecka.

Make Your Mark är ett helägt dotterbolag till Aller Media, och vi flyttar i höst in i nyrenoverade lokaler i centrala Stockholm. Vi är en content- och kommunikationsbyrå som jobbar med några av Sveriges största organisationer och varumärken, förutom Lärarförbundet även Vattenfall, Naturvårdsverket, Apotek Hjärtat, Försvarsmakten, och Volvo Cars.

Sök här, via vår ägare Aller Media!

Tjänsten är en projektanställning på sex månader, med start i september. Ansökningsperioden är öppen till och med den 17 juli 2022 men intervjuer görs löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Markus Thunberg, Digital chef, på markus.thunberg@makeyourmark.se. Observera att inga ansökningar tas emot via mail.

Vi ser fram emot din ansökan!