Ett slag för golfsporten

Golfa! är ett nytt magasin för alla som är medlemmar i en svensk golfklubb. Med ett innehåll som väcker nyfikenhet ökar både intresset för golfsporten och synligheten för Sveriges golfklubbar. Här hörs nya röster, fördomar kring sporten bryts ned och goda exempel presenteras – allt i syfte att underhålla och inspirera.

Varje nummer innehåller ingående temareportage, exklusiva porträtt, och matnyttig information för såväl inbitna som nya spelare. Golfa! står bakom Svenska Golfförbundets idé om att hjälpa landets golfare att upptäcka ännu fler sidor av golfen och vad klubbarna har att erbjuda. I det nya magasinet berättas vad som är på gång i Golfsverige, samtidigt som klubbarna får en ny arena att visa upp sig på.

Kund

Svenska Golfförbundet

Omfattning

Medlemstidning

Människan i fokus

Golfa! ska vara kunnig, utmanande och nyfiken. Klassiskt och högkvalitativt relevant berättande med människor i fokus gör läsningen intressant. Här tas golfen och dess framgångar och motgångar på allvar, samtidigt som magasinet vill överraska och beröra. Det ska vara något annat än tidningen Svensk Golf som Svenska Golfförbundet tidigare finansierade.

Resultat

86 %

av alla kvinnliga medlemmar i åldersgruppen 18-39 år gav magasinet betyget 4-5 på en 5-gradig skala, i en läsarundersökningen 2020.

1 miljon

sidvisningar på en månad! Gränsen passerades i november 2020.

667 %

fler interaktioner (gilla, dela, kommentarer) på Facebook under 2020 jämfört med 2018.

1119 %

fler kommentarer på inlägg på Facebook under 2020 jämfört med 2018.

Vill du veta mer?

Kontakta Navid Zanjani, Account Director och kundansvarig för Svenska Golfförbundet.

maila Navid