Carin Roeraade har en lång karriär inom medie-, tv- och kommunikationsbranschen bakom sig. Hon är journalistutbildad på Linnéuniversitetet i Kalmar och Auckland University of Technology på Nya Zeeland och började sin karriär som reporter och redaktör på olika mode- och livsstilsmagasin inom Bonnier Tidskrifter.

Hon gick sedan vidare till tv-branschen där hon arbetade som redaktör och producent på produktionsbolag som Art 89, Mastiff och Acne. Efter det följde en sejour i modebranschen på varumärket Lexingtons marknadsavdelning där hon arbetade med deras digitala kanaler.

På Make Your Mark började hon som native editor och byggde tillsammans med Aller Media upp deras Native Studio där hon arbetade med deras kreativa och kommersiella samarbeten. Nu får Carin en ny roll på Make Your Mark som Head of Concept & Strategy.

– Det känns som en väldigt spännande tid på Make Your Mark just nu. Vi har skapat ett innovativt och framåtlutande arbetsklimat på byrån och det känns otroligt kul att vara delaktig i att driva Make Your Mark framåt, säger hon.

I sin nya roll som Head of Concept & Strategy kommer Carin att jobba nära utvecklingschefen Samir Chahimi.

– Vi ansvarar för att ta fram strategier och kreativa idéer för befintliga och potentiella kunder tillsammans med teamet på Make Your Mark. Jag ser även till att starta upp nya projekt internt och kvalitetssäkrar att allt som lämnar Make Your Mark håller den kreativa nivå och lirar med den strategi vi har satt.

Vad inspirerar dig?
– Just i dag inspireras jag av Norrsken Foundation, Ruben Östlunds sommarprat, den nya Whitney Houston-dokumentären på Netflix och Leslie Jones Twitter-flöde.