Igår var det digital gala för contentbranschens viktigaste tävling, Swedish Content Awards, och det var en riktig bra kväll för Make Your Mark. Totalt två guld och tre silver blev det.

Make Your Mark fick ett guld i kategorin Fordon & Transport, samt ett silver i kategorin Kundtidning B2C, för det redaktionella konceptet Edit för Volvo Car Sweden.

– Vi är otroligt stolta över det koncept vi skapat tillsammans med Volvo, hur det tagits emot av målgrupperna och hur det genom att porträttera människor svarar upp till Volvos mission, säger Ulrika Alforsen, account director för uppdraget.

Det blev även ett guld i kategorin Årets reportage för reportaget ”Därför har flickor bättre betyg i alla ämnen” för Lärarförbundet. Lärarförbundet fick även silver i Årets podd (Lärarstudentpodden) och Årets sociala medier (Min sal är min borg).

– Vi är fantastiskt glada och stolta. Ett guld för ”bästa reportage” är ett kvitto på att vår kvalitetsjournalistik håller högsta klass. Att vi dessutom tar hem två silver, i klasserna ”sociala medier” och ”podd”, visar vilken imponerande kreativ nivå vi håller i alla kanaler. Vårt goda samarbete med Lärarförbundet är också en förklaring till framgången, säger Michael Jonsson, chefredaktör för samarbetet med Lärarförbundet.

Alla våra vinster:

Fordon & Transport

Guld: Volvo Edit, Volvo Car Sverige

Kundtidning B2C

Silver: Volvo Edit, Volvo Car Sverige

Årets reportage

Guld: ”Därför har flickor bättre betyg i alla ämnen”, Lärarförbundet

Årets podd

Silver: Lärarstudentpodden, Lärarförbundet

Årets sociala medier

Silver: Min sal är min borg, Lärarförbundet