En stand up-show ledde till tusentals anmälningar och potentiella nya medlemmar för fackförbundet Vision.

Gränserna vidgas ständigt för vad som kan vara content. Make Your Mark har nu tagit fram en ståuppshow med komikern Karin Adelsköld om pandemin, att jobba på distans och framtidens arbetsliv, för fackförbundet Vision. Showen “Hörs jag?” spelades in på Standup Star Comedy Club på Södermalm i Stockholm, premiärvisades på Visions tioårsjubileum och kan nu ses på YouTube – du kan se den längst ner på denna sida.

Syftet var att skapa ett underhållande ögonblick med fackliga bottnar som förtroendevalda och andra Vision-medlemmar kunde dela med potentiella nya medlemmar. Det blev ett perfekt tillfälle att ställa frågan “Vill du bli medlem?” till kollegor som ännu inte är anslutna till Vision.

För att få se premiärvisningen av  showen var man tvungen att föranmäla sig. Trafik till föranmälningsformuläret drevs både analogt i form av helsidesannonser i Visions egen tidning och digitalt i Visions egna digitala kanaler. I formuläret fyllde man i namn, e-postadress, telefonnummer och personnummer. Hela 7 500 personer föranmälde sig till showen på detta sätt.

Många såg showen i grupper på sina arbetsplatser – personligt inbjudna av någon av Visions förtroendevalda – då den premiärvisades på lunchtid den dag förbundet firade sitt tioårsjubileum.

Kvardröjande effekt

Showen har också en kvardröjande effekt i och med att den ligger på YouTube där den varje dag ses av ytterligare flera hundra personer. Här fungerar showen som ett sätt att i ett brett sammanhang stärka Visions varumärke och visa på hur Vision är snabba på att fånga upp sådant som påverkar arbetslivets villkor.

Resultat
  • 4 500 personer såg det livesända jubileumseventet då showen premiärvisades.
  • Showen har nu över 10 000 visningar på YouTube.

Se vad i gör för vår samarbetspartner Unionen

 

Vill du veta mer? Kontakta Magnus Lindvall, magnus.lindvall@makeyourmark.se eller 072-506 86 02, New Business Manager på Make Your Mark.